Pontos idő: 2014.09.19. 10:47





A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1058 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Következő
 Leonardo 
Szerző Üzenet
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó

Csatlakozott: 2008.08.23. 16:25
Hozzászólások: 108
Motorom: leonárdo
Hozzászólás Re: Leonardo
Köszi! És szerinted érdemes inkább komplett szetett vennem vagy elég a hengerfejtömités?


2011.11.06. 15:42
Profil
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok
vettem egy Aprilia leot 125cc és 1 hétik tökéletesen működött csak nehezen indult és nehezen ment hidegen erő nem volt benne.
De mostmár be se indul csak teker az öninditó próbáltam már a karburátorba üzemanyagot fecskendezni de nem segít szétszedtem és ugy vettem észre hogy rossz az autómata szivató és már volt rajta egy kis szigszalag tehet már az előző tulaj dobott egy kis tákot.
Próbáltam a gyertya cserét is semmi. A gyertya helyére próbáltam üzemanyagot csepegtetni és az se jó. Az önindító mikor teker ad egy csúnya fura kattogó hangot!
Szerintetek mi lehet a baja csak a szivató vagy esetleg más baja is lehet hogy nem indul.

Köszi szépen előre is a válaszokat


2011.12.24. 16:07
Géppuskakezű Fórumozó
Géppuskakezű Fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.05. 16:14
Hozzászólások: 3127
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Motorom: Csak egy lila stalker athena sportal
Hozzászólás Re: Leonardo
A motor előéletéhez hozzáfűzve. A ditechek nem gyári hibásak, csak van egy alapszábály náluk. Ne tuningold és semmit ne cserélj ki bennük. Egyébként ha rendes olajat kapnak meg elvégzik rajtuk a kötelező szervízeket akkor igen is jó motorok. Leonardoval nem igazán csináltál jobb üzletet, mert az is egy kül kategória megbízhatóság terén. Addig jó amíg jó, utána én még nem láttam normálisan felújítottat.

A motorodhoz vissza térve, nem indulhata szivító miatt, azért sem, mert most jó hideg van és elképzelhető, hogy nem jó a keverék neki. Befecskendezéses módszer sem tul jó, mert lehet már rég tocsog a benzintől. Azért sem indulhat, mert lehet, hogy kicsi a kompresszió. Azt ajánlom, mérj egy kompressziót, ha ez megvan nézd meg a gyujtást, hogy van e szikrád, esetleg cserélj benne gyertyát mert lehet, hogy a régi nyomás alatt már nem ad szikrát. Ha ezek megvannak akkor a motort hagyd egy picit szellőzni gyertya nélkül, hátha csak túl dús benne a keverék és ha ezis megvan tarts a karbi elé egy benzines rongyot és úgy próbáld meg elindítani! Remélem valamelyik hasznodra lesz. minden jót!


2011.12.25. 10:16
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.01.01. 13:23
Hozzászólások: 1
Motorom: Aprilia Leonardo 125
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok,nem rég reggeltem a fórumba. Ez évben lettem boldog Leo tulaj, mikor Selmeczi Gabi visszaadta a nyugdíjpénzemet. Amikor megvettem az enyém is pöpecül indult, de ahogy jöttek a hidegebbek már bajok jelentkeztek az indításnál. Sebaj, egy kisebb akksitöltő meg egy hosszabbító belefér a sisaktartóba. Egyébként meg hideg van, nem motorozok. Szembesülnöm kellett azzal, hogy bizony az automata szívató beadta a kulcsot. Néha azért beindítom a garázsban. A fenntebbiekre reagálva írom, hogy én azt vettem észre, hogy az sem mindegy mekkora az akku töltöttségi foka. Lehet, hogy teker szerencsétlen ( a végtelenségig biztos nem fog), de nem mindegy milyen fordulatszámon. Tehát amit Matyika írt maximálisan egyetértek Vele, én javasolnám még , hogy indításhoz fullra töltsd fel az akksit, illetve nekem ami még sokszor segített, (minnél többet áll, annál nehezebben indul el) a henger szellőztetése, a gyertya tisztítása stb.után, indításkor fogd be a kipufogót! Nekem bejött, próbáld ki! Lassan majd csak itt lesz egyszer a tavasz ismét, melegszik az idő, nem lesz szükség az automata szívatóra sem. Különösebben nem is mérgelődöm rajta. Ja, és még annyi, hogy ha esetleg a legkisebb jelét is észrevennéd annak, hogy a moci be szeretne indulni, gyanúsan pöfenne már egy párat, akkor hozzá ne nyúlj a gázhoz, mert abban a pillanatban leáll. Meg ne mozdítsd a gázkart, mert mindent kezdhetsz az elejétől. Szóval, mint a hímes tojás. Hajrá!!!! Remélem segítettem egy picit. Sziasztok!

_________________
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!


2012.01.02. 15:33
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó

Csatlakozott: 2008.08.23. 16:25
Hozzászólások: 108
Motorom: leonárdo
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok! Van egy leo 150cc robesz .A segitségeteket kérném nem akkar beindulni csak tekeri az öninditot ?


2012.01.08. 14:40
Profil
Örült fórumozó
Örült fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.30. 19:19
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Maglód City
Motorom: Aprilia Area 51
Konfig:
MHR fékbetétek elől-hátul
Malo Multivar
S6 Sport Pro
Malo 7g görgők
Malo piros kontraszt
Malo X-kevlár
Polini Evo membránház karbon lapokkal
Nyitott csonk
PM harang
Hozzászólás Re: Leonardo
most kérdezed vagy mondod? fogalmazhatnál kissé érthetőbben is!

_________________
"amí­g a föld kerek, mindig lesznek scooterek"


2012.01.08. 17:22
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó

Csatlakozott: 2010.03.19. 23:48
Hozzászólások: 10
Motorom: Aprilia Leonardo ×Malossi×
Hozzászólás Re: Leonardo
Egy másik Leonardo fórumról idézve: "...két hónap állás után. Az akku fulltöltés, és a tanácsolt gyertya kiégetés után az első indítózásra életre kelt a rendszer. Megmelengettem egy kicsit míg beállt a vízhőfok mutató, picit állítottam az alapjárati keveréken szegényebbre (-1/8 fordulat)..." (vesztergom)


2012.01.09. 20:31
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.04. 21:51
Hozzászólások: 152
Tartózkodási hely: Győr / BőnyCity
Motorom: .

----------\ Aprilia Leonardo ST /-----------

ProX Ø70mm dugattyú
+20° vezérműtengely
Aprilia RSV1000 05- gyári kipu
ProX esztergált szelepek
Malossi X-Kevlár
RMS Maxi kuplung

Lessz még:
Malossi Multivar Maxi vario
Malossi E15/E16
Hozzászólás Re: Leonardo
gerasz88 írta:
Sziasztok
vettem egy Aprilia leot 125cc és 1 hétik tökéletesen működött csak nehezen indult és nehezen ment hidegen erő nem volt benne.
De mostmár be se indul csak teker az öninditó próbáltam már a karburátorba üzemanyagot fecskendezni de nem segít szétszedtem és ugy vettem észre hogy rossz az autómata szivató és már volt rajta egy kis szigszalag tehet már az előző tulaj dobott egy kis tákot.
Próbáltam a gyertya cserét is semmi. A gyertya helyére próbáltam üzemanyagot csepegtetni és az se jó. Az önindító mikor teker ad egy csúnya fura kattogó hangot!
Szerintetek mi lehet a baja csak a szivató vagy esetleg más baja is lehet hogy nem indul.

Köszi szépen előre is a válaszokat


Nagy valószínüséggel elkopotak a gyűrűk vagy maga a henger és elment a kompressziód és nem termel a motor elegendő vákumot ahhoz hogy felszívja az üzemanyagot a tartályból. (én is így jártam)

Az öndítózás közbenni csattogás pedig az öninditó szerkezet szabadonfutójának elhasználódására utal... baja nem lessz tőle a motornak csak már idő kérdése hogy mikor adja be a kulcsot és akkor nem fogod tudni elindítani a motort mert nem "kontrázik" majd be és csak a fogaskerekeket fogja pörgetni az önindító magát a főtengelyt pedig nem.

_________________
2T Hengerek és blokkok, valamint 4T vezérműtengelyek sportcélú átalakítása itt.
Elérhetőség: Tel: 06 70/ 547 39 06 e-mail: TopMili1991@gmail.com


2012.01.27. 19:41
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.03.22. 08:31
Hozzászólások: 1
Motorom: Aprilia leonardo150
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok!
Nekem egy 150-es leom van és lenne egy pár kérdésem.
Nektek mennyit fogyaszt? Nekem 4.6 nál még nem sikerült lejjebb vinnem, bár a szívató van amikor még 40 km után is megy.
Hidegen meg be sem kapcsol, és nehezen indul. Termosztát baja lehet? A víz nem éri el soha az üzemi hőfokot, alig emelkedik meg.
volt már hasonló problémátok?


2012.03.22. 08:38
Profil
Géppuskakezű Fórumozó
Géppuskakezű Fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2011.02.13. 15:48
Hozzászólások: 2566
Tartózkodási hely: Pest megye, Ócsa
Motorom: Jog 3ry:

ne nyalogasd a cukrot hiába édes Project

(a többiről majd később)

Jog 3yj

Malossi MHR HPC
HD FORK olajos elsőteló
Bitubo gázos hátsó teló

á-ból dzs-be motorka.

Corolla AE 86

MHR 172 Road közös Project
Hozzászólás Re: Leonardo
hát, akkor a szívatóval lehet gondod. vedd ki, és adj neki direkt áramot, a tűt pár perc után ki kell tolnia. ha ezt rohadt lassan teszi, akkor az cserés lesz, és ezért zabál neked ennyit.

illetve egy szelepállítás, full karbi pucolás, vezérlés ellenőrzést is megejthetsz, leoknak hamar nyúlik a vezérmű láncuk, és tolódik a vezérlésed.

termosztát, hát abban vagy már nincs termosztát, vagy beoffolt és nyitva van. forróvízben azt is tudod ellenőrizni.

_________________
Athena racing modular 10-es 12-es a-s dugóval (vizesmina), delta 105 (mina) eladó.

project: http://forum.egumotors.hu/viewtopic.php?f=34&t=20009

vélemény: http://forum.egumotors.hu/viewtopic.php?f=37&t=20010


2012.03.24. 02:26
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.03.25. 13:57
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok! Nemsokára nekem is lesz egy Leonardo 250-esem. Kérdésem annyi lenne, hogy B-s jogsim van és nem igen lehetne vezetni vele egy 250est... :D de a rendőrök simán észrevennék, hogy 250es?? ha csinálok egy 50ccm-es adásvételit és a forgalmit otthon hagyom, mivel abban benne van h 250-es... Szerintetek elhinnék, hogy 50es, vagy megba**nának érte? Mit lehetne csinálni vele, hogy tényleg 50esnek tűnjön?? Mit kéne eltüntetni róla? :)


2012.03.25. 14:16
Profil
Fanatikus Fórumozó
Fanatikus Fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.30. 11:23
Hozzászólások: 1998
Tartózkodási hely: Abszurdisztán, Budapest XX.
Motorom: Yamaha Aerox-R '02
Hozzászólás Re: Leonardo
Azt a rohadt nagy blokkot, mai alatta van. :lol:
Nem tom, nekem ezzel a géppel nem lenne pofám már közlekedni B-s jogsival. Még egy 180-as Runnerre rá lehet fogni, hogy "háddde kétüteműű"! (Amúgy nemrég mesélte RoadRunner kolléga, hogy neki már úgy szálltak ki a rendőrautóból, hogy "180-as Runner?!")
Ezen azért már van egy elég vaskos kipu, meg a blokk sincs köszönőviszonyba se egy 50-es méretével.

_________________
Projekt
Vélemények, hozzászólások


2012.03.25. 18:18
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.03.25. 13:57
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Re: Leonardo
Na igen pont ez a baj, én is erre gondoltam :D Tudtok vmit a különbözeti vizsgáról??? Azt hallottam h bemegyek egy jogsishoz, kérek egy különbözeti vizsgát, és pár óra motorozgatás után kapok egy különbözetit 125 ccm-esre és állítólag 30.000 HUF :D nem is lenne rossz, de ez igaz?? Ha már meglenne a 125ccm-es vizsgám ami B-vel vezethető, akkor már rámondhatom h 125-ös, azt már azért csak bekajálják :D És h nincs rajta rendszám, azt mondom h nem is használtam meg semmi, pont most akarok menni haverhoz aki segít nekem ebbe... :D Ez igy bejöhet??


2012.03.26. 08:53
Profil
Géppuskakezű Fórumozó
Géppuskakezű Fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.05. 16:14
Hozzászólások: 3127
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Motorom: Csak egy lila stalker athena sportal
Hozzászólás Re: Leonardo
Nem jöhet be. Mért mondanád azt, hogy pont mots mennél haverodhoz? Ugyan úgy megbüntetnek, mert szabálytalanul közlekedtél vele közúton. Ha 125 ös re lesz jogsid, akkor vegyél egy 125 ös 4t-t és örülj neki vagy csinálj nagyobb kategóriás jogsit. Nics más mód, mert 5 köbcenti fölött kell rendszám.


2012.03.26. 15:44
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.16. 08:20
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Piliscsaba
Motorom: Gilera Runner FXR 180 2T
Honda CBR 600 F4
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2001-es 250-es leonardot, és egy kis segítségre lenne szükségem...
Mire figyeljek oda a motor átnézésekor? Vannak típushibák?
Nem szeretnék mellé nyúlni, egy-két tipp jól jönne :)
Motorszám alvázszám merre található?

Előre is köszönöm szépen!


2012.04.04. 17:48
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.04. 21:51
Hozzászólások: 152
Tartózkodási hely: Győr / BőnyCity
Motorom: .

----------\ Aprilia Leonardo ST /-----------

ProX Ø70mm dugattyú
+20° vezérműtengely
Aprilia RSV1000 05- gyári kipu
ProX esztergált szelepek
Malossi X-Kevlár
RMS Maxi kuplung

Lessz még:
Malossi Multivar Maxi vario
Malossi E15/E16
Hozzászólás Re: Leonardo
Elöször is nézd meg az olajszintet majd indítsd el és nézd meg hogy füstöl e és kérdezz rá a tulajnál hogy milyen olajjal használta ha azt mondja hogy 10W 40 akkor bármilyen meglepetés érhet mert ezekbe 10W 60-as a gyárilag előírt olaj és ezt sokan nem tudják... a 40-es olajat gyorsan elégeti és hamar alacsony lesz az olajszint amitől idő elött elkopnak a gyürük és te már hiába teszel bele utána 60-ast már lehet hogy elkéstél vele és akkor új gyürüszett + hónoltatás a minimum.

Ha önindítózás közben csattogást-kattogást hallasz akkor a szabadonfutónak annyi cserélni kell hamarosan.

A többi márcsak a szokásos ellenörzések: teleszkópok keménysége, visszajelzők, gumik stb


Az a helyzet hogy darabokra kellene szedni ahhoz hogy ténylegesen tudd mi milyen állapotban van benne mert akármi lehet én óra szerint 20876Km-el vettem és az elözö tulaj is 10W 40-es olajat használt benne akkor még én sem tudtam hogy 10W 60-nak kéne benne lennie akkor tudtam meg mikor elmentem olajat venni bele mert nagyon gyorsan fogyott belőle de ennek ellenére nem füstölt így nem gyanakodtam még bíta kb 2000Km-ig a 10W 60al és dölt belőle a füst és szinte minden halott volt benne: henger, gyürük, kipufszelep, önindító szabadonfutó, kuplung, szíj, varió külsőtárcsa... más meg közel 30.000Km-ekkel vette és semmi baja az ég világon... szóval minden attól függ mennyire viselték gondját

_________________
2T Hengerek és blokkok, valamint 4T vezérműtengelyek sportcélú átalakítása itt.
Elérhetőség: Tel: 06 70/ 547 39 06 e-mail: TopMili1991@gmail.com


2012.04.12. 16:24
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó

Csatlakozott: 2008.08.23. 16:25
Hozzászólások: 108
Motorom: leonárdo
Hozzászólás Re: Leonardo
Üdv! Van egy leo 150-em ,azzal problémával fordulok hozzátok hogy mielött elvittem a szerelöhöz mert megadta magát a vizpumpa ,utánna ki kellet cserélni a hengerfejtömitést lett benne cserélve olaj, olaj szürö.És most meg nem akkar 80-nál többel menni .Mi lehet a baj?


2012.05.14. 05:42
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.06.14. 11:36
Hozzászólások: 1
Motorom: Leonardo 150 4T ROTAX 1999
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok!

Múlthét pénteken lettem boldog tulajdonosa egy 1999-es 150-es Leonardo-nak :) rendszám nélküli 23e km van benne!
az mitől lehet hogy néha igen nehézkesen akar indulni néha pöci röfi és kb 105-110 km/h a vége...a haverom 125-öse jobban megy de csak végre(kb 120km/h) és mindketten 85kg körüliek vagyunk...illetve még annyi volna hogy olajcserét szeretnék rajta csinálni és és mi volna az a mennyiség amit a motorba és a hajtóműbe kell tenni?

A segítséget előre is köszönöm, további kellemes napot nektek!


2012.06.14. 11:51
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.07.03. 14:44
Hozzászólások: 1
Motorom: Aprilia Leonardo 250
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok,
Új tag vagyok és új Leo tulajdonos :D Egy 250es gazdája lettem és érdeklődnék mit érdemes első körben kicserélni rajta.
27000van benne. Milyen olajat, gyertyát, szűrőt, láncot, szíjat, görgőt, valamit ,, esetleg tuningot lehetne belerakni. 110 a vége és akkor már nagyon hangos.
Nemtudom ez e a normális tőle. Minden reakciót várok!
Köszönettel!


2012.07.03. 14:54
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.08.04. 17:53
Hozzászólások: 3
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok,
körülbelül egy hónapja vettem egy 150es leo-t, eddig semmi baja nem volt most viszont voltam vele egy hosszabb úton(kb. 150-200km) és azóta gáz húzásnál "ciripelő" hangot ad és a légszűrőnél nagyon folyik az olaj, megnéztem a motor olaj szintjét és a 3/4ét megette.
Valaki megtudja mondani mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm


2012.08.04. 17:56
Profil
Fanatikus Fórumozó
Fanatikus Fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2010.10.11. 17:37
Hozzászólások: 1721
Tartózkodási hely: Mezőnagymihály
Motorom: Aprilia SR 50 RacinG AC
-----Dellorto PHBN 17,5
-----LeoVince TT
-----Malossi FLY
-----Malossi variógörgők 4,2g
-----Malossi sárga kontraszt
-----Malossi X-Special
-----Moped91 membrán
-----Selca riasztó
Hozzászólás Re: Leonardo
Nem volt még ilyen motorom, de haveromnak volt jó pár. Mindig azt mondta, hogy leo vételekor nagyon meg kell nézni a légszűrőház alját mert ha olajos akkor ott vezérműgondok vannak.

_________________
Projekt: viewtopic.php?f=34&t=19717
Érdemes benézni: viewtopic.php?f=48&t=20657
viewtopic.php?f=50&t=20777&p=834873#p834873


2012.08.05. 12:37
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.08.04. 17:53
Hozzászólások: 3
Hozzászólás Re: Leonardo
Köszi akkor majd megnézem mit lehet vele kezdeni.


2012.08.06. 09:18
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.04. 21:51
Hozzászólások: 152
Tartózkodási hely: Győr / BőnyCity
Motorom: .

----------\ Aprilia Leonardo ST /-----------

ProX Ø70mm dugattyú
+20° vezérműtengely
Aprilia RSV1000 05- gyári kipu
ProX esztergált szelepek
Malossi X-Kevlár
RMS Maxi kuplung

Lessz még:
Malossi Multivar Maxi vario
Malossi E15/E16
Hozzászólás Re: Leonardo
maszter írta:
Sziasztok,
körülbelül egy hónapja vettem egy 150es leo-t, eddig semmi baja nem volt most viszont voltam vele egy hosszabb úton(kb. 150-200km) és azóta gáz húzásnál "ciripelő" hangot ad és a légszűrőnél nagyon folyik az olaj, megnéztem a motor olaj szintjét és a 3/4ét megette.
Valaki megtudja mondani mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm


Ez teljes henger és hengerfej felújítás lessz sajna...

A ciripelő hang még nem érdekes mert az csak a nagy szelephézag miatt lehet, de az olajos légszűrő és a gyorsan fogyó olaj bizony elkopott hengerre utal... túlméretes dugattyú + fúrás

hengerfejben pedig új szelepszár szimeringet, szelepülék felújítást, hengerfej síkoltatást érdemes csinálni hamár egyszer szét van szedve.

_________________
2T Hengerek és blokkok, valamint 4T vezérműtengelyek sportcélú átalakítása itt.
Elérhetőség: Tel: 06 70/ 547 39 06 e-mail: TopMili1991@gmail.com


2012.08.06. 09:52
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.08.13. 18:31
Hozzászólások: 1
Motorom: Aprilia Leonardo 250ccm
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok!

Még új vagyok a motorozás terén!

Nem rég vettem egy Aprilia leonardo 250-est. A kérdésem az lenne hogy merre találom az olaj szűrőt?

És milyen idő közönként kell cserélni az olaj szűrőt és olajat?

Segítségeteket köszönöm.


2012.08.13. 18:44
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.08.04. 17:53
Hozzászólások: 3
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy mit gondoltok/milyen tapasztalataitok vannak olaj fogyás csökkentő adalékokról a leoban és hogy mivel lehetne még csökkenteni az olajfogyást most 5w40es 4t olaj van benne, de 600-800 km alatt megeszi az egészet.

A válaszokat előre is köszönöm.


2012.08.29. 13:28
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.04. 21:51
Hozzászólások: 152
Tartózkodási hely: Győr / BőnyCity
Motorom: .

----------\ Aprilia Leonardo ST /-----------

ProX Ø70mm dugattyú
+20° vezérműtengely
Aprilia RSV1000 05- gyári kipu
ProX esztergált szelepek
Malossi X-Kevlár
RMS Maxi kuplung

Lessz még:
Malossi Multivar Maxi vario
Malossi E15/E16
Hozzászólás Re: Leonardo
Doky83 írta:
Sziasztok!

Még új vagyok a motorozás terén!

Nem rég vettem egy Aprilia leonardo 250-est. A kérdésem az lenne hogy merre találom az olaj szűrőt?

És milyen idő közönként kell cserélni az olaj szűrőt és olajat?

Segítségeteket köszönöm.



Az olajleeresztő csavar felett van az olajszűrő és nem kell cserélni csak tisztítani mert fémhálós.
Olajcsere 10.000Km-enként

_________________
2T Hengerek és blokkok, valamint 4T vezérműtengelyek sportcélú átalakítása itt.
Elérhetőség: Tel: 06 70/ 547 39 06 e-mail: TopMili1991@gmail.com


2012.08.29. 14:55
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.01. 17:00
Hozzászólások: 2
Motorom: Aprilia leonardo 125 st (rotax blokkos verzio)
Hozzászólás Re: Leonardo
Üdv mindenkinek

3 hete lettem (jelenleg még NEM) boldog tulajdonosa egy 125-ös rotaxbolkkos Leonardo st-nek

segítségeteket kérném

A begyakorolt új járgányos dolgokat elvégeztük
- új olaj + szűrő + gyertya
- szelephézag beállogatás
- szétszedéskor látszott hogy a vezérműlánc már elég laza ezért ezt is cseréltük
- karburátor visszatekergetve gyári beállításokra
- egy két kábelhiba volt a gépen ezek javítva

mindezek után nem akar indulni vagy csak nagyon nehezen
Melegen aránylag jól indul bár ott is csak negyed gázzal hidegen meg szinte egyáltalán nem és ezt csinálja 3 hete
többször szét lett szedve találtunk egyszer egy lukas vákumcsövet cseréltük. Szívatót már vagy 3-szor átállogattuk volt hogy letekertük volt hogy fel de változás nincs.

Hangja menet közben szerintem jó nem kopog nem csattog sőt kifejezetten rotaxos inkább fütyülős hangja van. húz rendesen a sebessége is helyén van, ha megy gázadásra jól reagál, nem ereszt semmit nem folyat sehol sem.

Nekem már nincs ötletem. Korábbi posztokban olvastam valami áteresztő membránról de nem találtam más ötletet. Amúgy a gép már a frissebb Leonardo a középen elválasztott hűtőmaszkos verzió

Barátommal szereltetem és ő tényleg szaki munkája is ez de szerintem rágörcsölt a szívató kérdésre és szerintem nem lát tovább az orránál, van esetleg ötlete valakinek mi okozhatja a jelenséget.

segítséget előre is köszönöm


2012.09.01. 17:22
Profil
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.04. 21:51
Hozzászólások: 152
Tartózkodási hely: Győr / BőnyCity
Motorom: .

----------\ Aprilia Leonardo ST /-----------

ProX Ø70mm dugattyú
+20° vezérműtengely
Aprilia RSV1000 05- gyári kipu
ProX esztergált szelepek
Malossi X-Kevlár
RMS Maxi kuplung

Lessz még:
Malossi Multivar Maxi vario
Malossi E15/E16
Hozzászólás Re: Leonardo
Szeva Ogerg!

Nekem megoldódott ezen problémám és nem az autómata szivatóval volt a gond és sztem nálad sem az lessz hanem a SZELEPHÉZAG. El nem akartam hinni mikor ránéztem 1051Km-el ezelött állítottam be mikor felújítottam a blokkot de elállítódott mégpedíg úgy hogy befele, szóval nem volt szelephézag egy mikron mm sem állandóan nyitva volt a szívószelep azért nem indult nekem..
beállítottam ismét és láss csodát elsőre indult és ennél szebb alapjáratot kívánni sem lehetne és jég hideg motornál... viszont a szivatóm sem müködik :lol: de az most mellékes mert indul azonnal majd csak max télen fog gondot okozni...

tehát nézzetek rá a szelephézagokra

Szívó: 0.08-0.12mm azaz 0.1mm-es hézagmérő
Kipu: 0.16-0.20mm azaz 0.15mm-es hézagmérő de egy kicsit hagyjatok rá ne legyen annyira passzentos jobb mint a 0.20mm-est full szorosra állítani.

üdv!

_________________
2T Hengerek és blokkok, valamint 4T vezérműtengelyek sportcélú átalakítása itt.
Elérhetőség: Tel: 06 70/ 547 39 06 e-mail: TopMili1991@gmail.com


2012.09.06. 10:59
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.17. 19:06
Hozzászólások: 7
Motorom: Aprilia leonardo 125 CCM
Hozzászólás Re: Leonardo
hello mindenkinek hal istenek sikerult en is be lepjek a leosok vilagaba de mar kezd is bajom leni a leomal 150cm most vagy ket napja nem tudom mi let vele mikor be inditom megy szepen az alap jarat gondol egyet es le esik az alapjarat es meg all a motor utana megin be indul egy pocre es megint meg all kell huzam a gazt hogy ne aljon le
egy kicsit alitok a az alapjaraton a karburatoton akor megy de gondol egyet es megint meg al vagy fel turaza magat ugy csinal megfele al es fel turaza magat de nem tudom mitol ha ere kene egy kis segitseg


2012.09.28. 19:48
Profil YIM
yokozuna
yokozuna
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.05. 20:52
Hozzászólások: 5581
Tartózkodási hely: Dunaföldvár
Motorom: Yamaha XJ 600 S Diversion

Aprilia SR 1998 (fateré végülis én csak szereltem :)
70 ccm Polini sport, Top performance gyári főtengely, Dellorto PHBG 19, Malossi red filter, Polini karbonlapok, Leo Vince ZX, TOP variátor, Polini (Gates) ékszíj, Malossi fly kuplung (sárga kontraszt és sárga kisrugók), gyári harang :), Malossi primer - Polini szekunder végáttétel (+30%), NGK BR8ES + némi optikai és futómű tuning :)
Hozzászólás Re: Leonardo
Falsch levegő. Nézz rá beszívótorokra nincs e szétrepedve. Én 4T esetén ugyanígy jártam ezt produkálta mikor kiakartam tisztítani a karbit leesett a csonk a helyéről :shock: :lol:


2012.09.28. 21:23
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.01. 17:00
Hozzászólások: 2
Motorom: Aprilia leonardo 125 st (rotax blokkos verzio)
Hozzászólás Re: Leonardo
Köszönöm a tanácsot de közben megoldódott a dolog
A szerelőm szerint ritka jelenség jött elő mert ős sem látott még ilyet. Valószínüleg azért mert a rendszer ugyan azt a hűtőt kapta mint a nálánál nagyobb blokkok.
A hiba maga a hengerfej tömítés volt egy apró repedés volt rajta pontosan a gyertya furata felett.
Erdeménye az hogy kicsit melegebben járt a gép de nem forralta a vizet vélhetően a nagyobb blokkokhoz mért hűtő még elbírt a dologgal. Járni is járt igazából a hűtővíz sem fogyott feltűnően. Sajnos viszont mikor az ember leállt a géppel szépen lassan becsöpögött az égéstérbe ott rá a gyertyára és kontaktos lett a történet így másfél 2 óra állás után nem indult.
Szóval a hiba megkerült
A választ amúgy köszönöm


2012.09.29. 05:40
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.17. 19:06
Hozzászólások: 7
Motorom: Aprilia leonardo 125 CCM
Hozzászólás Re: Leonardo
koszi az infor de nem aza baj nem a beszivo torokal van baj es nem tudodk ra joni fel megy az alap jarat meg le megy de nem ertem hogy mi lehet az oka inddulni indul szepen jah meg egya mocit most let szetelve 150 cm dugatyu henger es gyuru be fojasolhatja ez hogy meg rodazsba ven talan ???????????????????? ere ken egy kis valsz koszi szepen mindekinek aki ir


2012.09.29. 17:14
Profil YIM
Géppuskakezű Fórumozó
Géppuskakezű Fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2011.02.13. 15:48
Hozzászólások: 2566
Tartózkodási hely: Pest megye, Ócsa
Motorom: Jog 3ry:

ne nyalogasd a cukrot hiába édes Project

(a többiről majd később)

Jog 3yj

Malossi MHR HPC
HD FORK olajos elsőteló
Bitubo gázos hátsó teló

á-ból dzs-be motorka.

Corolla AE 86

MHR 172 Road közös Project
Hozzászólás Re: Leonardo
Beres, katasztrófa ahogy írsz, kreálj össze egy normális hozzászólást pls, és talán tudunk is segíteni.

_________________
Athena racing modular 10-es 12-es a-s dugóval (vizesmina), delta 105 (mina) eladó.

project: http://forum.egumotors.hu/viewtopic.php?f=34&t=20009

vélemény: http://forum.egumotors.hu/viewtopic.php?f=37&t=20010


2012.09.29. 20:43
Profil
Örült fórumozó
Örült fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.30. 19:19
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Maglód City
Motorom: Aprilia Area 51
Konfig:
MHR fékbetétek elől-hátul
Malo Multivar
S6 Sport Pro
Malo 7g görgők
Malo piros kontraszt
Malo X-kevlár
Polini Evo membránház karbon lapokkal
Nyitott csonk
PM harang
Hozzászólás Re: Leonardo
ez nekem kínai, 125-ös Leo van a leírásban, de 150esről hadoválsz...az írásjeleket nem véletlenül találták fel, célja a mondanivalód különböző részeinek a szétválasztása, hogy érthető legyen a külső szemlélő számára! kérlek alkalmazd ezeket a jövőben előforduló hozzászólásaidban!

_________________
"amí­g a föld kerek, mindig lesznek scooterek"


2012.09.29. 20:57
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.17. 19:06
Hozzászólások: 7
Motorom: Aprilia leonardo 125 CCM
Hozzászólás Re: Leonardo
hu ez igen koszi hogy ijen rendesek vagytok es igy segitetek sz deci aica e probelam aia ca am luat un aprilia leonardo si habar nuam de ce face figuri cu relantina este can scadea cand crest deci nustiu si nu dezu seama care e problema motoru acuma o fost segmentat cama si piston nou nout si segmenti poate ca de aia face figura asta ca inca sant in rodaj ?????????? astep de la voi veca raspuns mersi mult !!! nah szoval ez az en nyelvem es ebol ersel meg valamit ha mar komentalni tudtok


2012.09.29. 21:32
Profil YIM
Örült fórumozó
Örült fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.30. 19:19
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Maglód City
Motorom: Aprilia Area 51
Konfig:
MHR fékbetétek elől-hátul
Malo Multivar
S6 Sport Pro
Malo 7g görgők
Malo piros kontraszt
Malo X-kevlár
Polini Evo membránház karbon lapokkal
Nyitott csonk
PM harang
Hozzászólás Re: Leonardo
szívesen segítünk ha értjük a mondanivalódat! célszerű ilyenkor azzal kezdeni, hogy egyéb magyar lakta, trianon szabdalta területről írsz és máris tudni fogjuk a miértet meg a hogyantovábbot...ha jól értem akkor a problémád alapjárat ingadozás, ami egy hengercsere után keletkezett :) ha mégis tévedek akkor írd le angolul vagy spanyolul és akkor talán megértem :)

_________________
"amí­g a föld kerek, mindig lesznek scooterek"


2012.09.30. 13:15
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.17. 19:06
Hozzászólások: 7
Motorom: Aprilia leonardo 125 CCM
Hozzászólás Re: Leonardo
nah mi az romanul nem ment szoval ez van jo lene ha ertenetek mert nem nagyon tudok irni pontosan magyarul vanak hejes irasi hibaim de azert nem kel senkit ki nevetni nah mind egy a hejzet az hogy nem tudom mi van vele az apaljaratal ven hogy fol megy van hogy le esik es meg is al de mitan visza inditom megy van ugy hogy meg al menet kozben es ojankor csak nezek hogy mi a hejzet ere kene valsz koszonem elore is


2012.09.30. 13:35
Profil YIM
Géppuskakezű Fórumozó
Géppuskakezű Fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2011.02.13. 15:48
Hozzászólások: 2566
Tartózkodási hely: Pest megye, Ócsa
Motorom: Jog 3ry:

ne nyalogasd a cukrot hiába édes Project

(a többiről majd később)

Jog 3yj

Malossi MHR HPC
HD FORK olajos elsőteló
Bitubo gázos hátsó teló

á-ból dzs-be motorka.

Corolla AE 86

MHR 172 Road közös Project
Hozzászólás Re: Leonardo
nem röhögött ki senki, máskor ha belépsz egy új fórumra köhögd oda, hogy a szülőfölded nem M.O. és láss csodát mindenki másképp fog hozzád állni.

nekem 250-es leonado-m van, volt már ilyen problémám, autómata szívató volt a rossz. én azt tanácsolom kezd egy karburátor tisztítással, ellenőrizd le a vezérlést, ha jól emlékszem a rotax blokkoknál nincs ék, ami pozícionálja a vezérműlánckereket így fokolni tudod a vezérlését, ezt kellene ellenőrizni, hogy 0-án van-e.

nézd meg továbbá az autómata szívatót, hogy működik-e rendesen, mert lehet állandó szívatón üzemel, illetve a karburátor környékén, szívócsonkot, légszűrő csonkot, vákuumcsöveket, a falslevegő miatt.

üdv!

_________________
Athena racing modular 10-es 12-es a-s dugóval (vizesmina), delta 105 (mina) eladó.

project: http://forum.egumotors.hu/viewtopic.php?f=34&t=20009

vélemény: http://forum.egumotors.hu/viewtopic.php?f=37&t=20010


2012.10.02. 00:10
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.17. 19:06
Hozzászólások: 7
Motorom: Aprilia leonardo 125 CCM
Hozzászólás Re: Leonardo
koszi a hozaszolast de ha minden igaz meg van a baj valami membrant vagy mit kelet cserlejk jah a electromos szivatot hogy kell le tesztelni a vezerlesel nincs semi gond jah es igen rotax a moci csak nem ertem hogy meg miert nem akar repeszteni medig kel vele a rodazst csinalni dugot es gyurut csereltem 150 es ere ken a valasz koszi elore is es tenleg bocs de kelet volna irjm hogy roman vagyok hello mindenkinek


2012.10.02. 18:01
Profil YIM
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó

Csatlakozott: 2008.08.23. 16:25
Hozzászólások: 108
Motorom: leonárdo
Hozzászólás Re: Leonardo
Üdv!Aprilia leonárdo 150cc robogoba milyen olaj kell?Lenne egy kérdédem ,mitöl kerülhetett be a viz a motorba ,mert megnéztem az olajszintet és az olaj fehér volt ,megnéztem a viztartályt az meg üresvolt?


2012.10.07. 06:19
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.17. 19:06
Hozzászólások: 7
Motorom: Aprilia leonardo 125 CCM
Hozzászólás Re: Leonardo
hello az olajod azert volt fehem mert bele kerult a viz az olajodba es anak az az oka hogy bele kerult hogy le van egve a hengerfej pakolasod ved le a hengerfejt es majd meg latod hogy ki van egve es igy bele tud kerulni az olajba a viz !!!!!


2012.10.07. 13:15
Profil YIM
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.04. 21:51
Hozzászólások: 152
Tartózkodási hely: Győr / BőnyCity
Motorom: .

----------\ Aprilia Leonardo ST /-----------

ProX Ø70mm dugattyú
+20° vezérműtengely
Aprilia RSV1000 05- gyári kipu
ProX esztergált szelepek
Malossi X-Kevlár
RMS Maxi kuplung

Lessz még:
Malossi Multivar Maxi vario
Malossi E15/E16
Hozzászólás Re: Leonardo
tuning írta:
Üdv!Aprilia leonárdo 150cc robogoba milyen olaj kell?Lenne egy kérdédem ,mitöl kerülhetett be a viz a motorba ,mert megnéztem az olajszintet és az olaj fehér volt ,megnéztem a viztartályt az meg üresvolt?


10W 40 olaj kell bele.

Hengerfejtömítés vagy vízpumpa tömítés elszállt...

_________________
2T Hengerek és blokkok, valamint 4T vezérműtengelyek sportcélú átalakítása itt.
Elérhetőség: Tel: 06 70/ 547 39 06 e-mail: TopMili1991@gmail.com


2012.10.14. 14:13
Profil
Újonc

Csatlakozott: 2012.10.15. 12:10
Hozzászólások: 1
Motorom: Aprilia Leonardo ST 125
Hozzászólás Re: Leonardo
Üdv mindenkinek!
Lenne pár kérdés amiben kérném a segítségeteket.

Van egy 125-ös Leo ST-m.
A fogyasztása 6-7l. Mi az alapjárat szivatóra/ hidegindítási szivatóra gyanakszunk.
Van egy szerkezet a motor jobb oldalán a deknire erősítve. Jön bele egy csonk a kipufogóból és megy egy cső a légszűrő házba, egy a benzinpumpába, egy karbi és a szívócsonk közötti részre. Ennek a cuccnak el van szakadva a membránja.
Mi célt szolgálhat ez a szerkezet, a membrán hibája mit okozhat?
A motor el kezdett ilyen kattogós hangot adni, ez a szelepek elállítódása miatt lehet?

A segítséget előre is köszönöm!


2012.10.15. 12:50
Profil
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.10.15. 15:37
Hozzászólások: 4
Motorom: Aprilia Leonardo ST 250 2004. Hajtókaros volt, darabokban szét volt szedve.Teljes felújítást magam végeztem....
Hozzászólás Re: Leonardo
Sziasztok! Új vagyok itt. Senkit nem akarok a papír nélküli leóra rábeszélni....én is P-s táblával járok. Azért Sr optikás, mert még ,,teszelem".
http://indafoto.hu/leonardodafincsi/ima ... 3-0b46d355


2012.10.15. 15:45
Profil
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.10.15. 15:37
Hozzászólások: 4
Motorom: Aprilia Leonardo ST 250 2004. Hajtókaros volt, darabokban szét volt szedve.Teljes felújítást magam végeztem....
Hozzászólás Re: Leonardo
TopMiLi írta:
Doky83 írta:
Sziasztok!

Még új vagyok a motorozás terén!

Nem rég vettem egy Aprilia leonardo 250-est. A kérdésem az lenne hogy merre találom az olaj szűrőt?

És milyen idő közönként kell cserélni az olaj szűrőt és olajat?

Segítségeteket köszönöm.



Az olajleeresztő csavar felett van az olajszűrő és nem kell cserélni csak tisztítani mert fémhálós.
Olajcsere 10.000Km-enként


Olajcsere 2000 km. - enként!!! Elég gyakori, de ez az előírás. Mellesleg a 250 esekben az akkumulátor mellett van egy mikrokapcsoló. Azzal lehet nullázni.Ha eléri az olajcserét, felvillan az ,, olajnyomás lámpa".Ez csak erre a célra van,olajgomba nincs bennük...Érdemes ellenőrizni az olajszintet, mert szeretik csipegetni az olajat.Ha kenés nélkül használod, hamar hajtókaros lesz,gyűrűk, csapágyak,szimeringek, pakolás és csere....


2012.10.16. 12:22
Profil
yokozuna
yokozuna
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.05. 20:52
Hozzászólások: 5581
Tartózkodási hely: Dunaföldvár
Motorom: Yamaha XJ 600 S Diversion

Aprilia SR 1998 (fateré végülis én csak szereltem :)
70 ccm Polini sport, Top performance gyári főtengely, Dellorto PHBG 19, Malossi red filter, Polini karbonlapok, Leo Vince ZX, TOP variátor, Polini (Gates) ékszíj, Malossi fly kuplung (sárga kontraszt és sárga kisrugók), gyári harang :), Malossi primer - Polini szekunder végáttétel (+30%), NGK BR8ES + némi optikai és futómű tuning :)
Hozzászólás Re: Leonardo
Robogóban tudtommal is 10 000-ként kell! Még a nagymotoromban is csak 5000 km után akkor egy robeszban sehogy se tűnik reálisnak a 2500.


2012.10.16. 15:53
Profil
Géppuskakezű Fórumozó
Géppuskakezű Fórumozó

Csatlakozott: 2008.09.04. 08:00
Hozzászólások: 3769
Hozzászólás Re: Leonardo
6000km -ként rémlik nekem Leonál.


2012.10.16. 16:30
Profil
Örült fórumozó
Örült fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.30. 19:19
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Maglód City
Motorom: Aprilia Area 51
Konfig:
MHR fékbetétek elől-hátul
Malo Multivar
S6 Sport Pro
Malo 7g görgők
Malo piros kontraszt
Malo X-kevlár
Polini Evo membránház karbon lapokkal
Nyitott csonk
PM harang
Hozzászólás Re: Leonardo
125ös és 150es Leonál 6000km az olajcsere periódus, 250esnél meg 3000km!

_________________
"amí­g a föld kerek, mindig lesznek scooterek"


2012.10.16. 18:12
Profil
yokozuna
yokozuna
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.05. 20:52
Hozzászólások: 5581
Tartózkodási hely: Dunaföldvár
Motorom: Yamaha XJ 600 S Diversion

Aprilia SR 1998 (fateré végülis én csak szereltem :)
70 ccm Polini sport, Top performance gyári főtengely, Dellorto PHBG 19, Malossi red filter, Polini karbonlapok, Leo Vince ZX, TOP variátor, Polini (Gates) ékszíj, Malossi fly kuplung (sárga kontraszt és sárga kisrugók), gyári harang :), Malossi primer - Polini szekunder végáttétel (+30%), NGK BR8ES + némi optikai és futómű tuning :)
Hozzászólás Re: Leonardo
Kicsit vicces a dolog.


2012.10.16. 18:41
Profil
Örült fórumozó
Örült fórumozó
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.30. 19:19
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Maglód City
Motorom: Aprilia Area 51
Konfig:
MHR fékbetétek elől-hátul
Malo Multivar
S6 Sport Pro
Malo 7g görgők
Malo piros kontraszt
Malo X-kevlár
Polini Evo membránház karbon lapokkal
Nyitott csonk
PM harang
Hozzászólás Re: Leonardo
ezek a gyári adatok, bár az egyenes arányosságot kicsit furának tartom a lökettérfogat és a csereperiódus között

_________________
"amí­g a föld kerek, mindig lesznek scooterek"


2012.10.16. 20:28
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.   [ 1058 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség